8 Haziran 2014 Pazar

Prof.dr. Elçin İskenderzade edebiyat ve ilim alanında yeni başarılar kazandı

Azerbaycan'ın tanınmış bilimadamı ve şairi Elçin İskenderzade İtalya'nın Bonifasiana Uluslararası Bilimler Akademisi`nin asil üyesi oldu. E. İskenderzade türkçekonuşan halklar arasında bu akademiye üye seçilen ilk bilimdamıdır. Bugünlerde Almanya seferinden dönen bilimadamı izlenimlerini Azerbaycan`da yayınlanan “525 – ci gazete”nin muhabiriyle bölüşürken şunları söyledi: "Geçen hafta Almanya'nın Hanover kentinde faaliyet gösteren Avrupa Doğa Bilimleri Akademisinin konuğuydum. Ben 2009 yılında Türkiye'nin tanıtımıyla bu Akademinin Türk Dünyası Bölümü Başkanı olarak atandım. Sadece Avrupa'nın değil, tüm dünyanın en eski ve en prestijli bilimsel kuruluşlarından birisi olan bu akademinin Yönetim Kurulu beni fahri profesör payesiyle ve "Avrupa bilimine hizmet" madalyasıyla ödüllendirdi. Ayrıca "Avrupa'nın önemli bilim ve kültür adamları" serisinden benim "Kaynakça" kitabımın hazırlanması ve "Modern kombineleştirilmiş makineler" isimli monografimi yayınlamak hakkında da karar alındı." Alim geçtiğimiz ay "Modern teknolojilerinin güncel sorunları"yla alakalı Belçika'nın başkenti Brüksel'de düzenlenen Uluslararası kongrede yer ve bilimsel sunum yaptığını bildirdi: "Geçenlerde iki bilimsel makalemin Washington'da yapılacak "Çağdaş bilimin stratejik gelişmesi" uluslararası sempozyumu ve Kanada'da" Kombinəedilmiş makinelerin güncel sorunları" uluslararası konferansının organizasyon komitesi tarafından kabul edilmesi ve beni her iki yüksek bilimsel konferansa davet etmeleri çok sevindirici." Sayın profesör geçenlerde bilimsel başarılarla birlikte, aynı zamanda birkaç edebi başarıların sevincini yaşadığını dile getirdi: "Son zamanlarda basınımızda yayımlanmış" Cavid Cihadı" ve "Mehmet Araz kayası" uzun şiirleri hakkında okurlardan ve muteber şair dostlarımdan duyduğum hoş ifadeler beni motive ediyor. Bu günlerde yayınlanmış, değerli Üstadım Garip Mehdi'nin kaleme aldığı "Elçin - el için" kitabını tüm ömrümün ve tüm uğurlarımın taçı diye düşünüyorum. 50. Yıldönümüme hediye olarak "Vektör" Uluslararası Bilimler Akademisi eserlerimden oluşan 5 ciltlik kitap hazırlıyor. Yıldönümü öncesi Ankara'da, İstanbul'da, Moskova'da ve Londra'da şiir ve bilimsel kitaplarım yayınlanacak." Sevinç Mürvetızı

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder